Starosta Melsztyński Starosta Melsztyński
338
BLOG

Moje słuszne poglądy na wszystko

Starosta Melsztyński Starosta Melsztyński Społeczeństwo Obserwuj notkę 14

Ponieważ tylko dwa razy w życiu odpowiadałem na pytania ankietera instytutu badania opinii publicznej:

1. Czy smakuje Panu nasz serek wiejski? (był bez smaku, ale ankieterka była miła)

2. Czy potrafi Pan wymienić reklamy, jakie widział Pan w dzisiejszym numerze gazety porannej. Odpowiedziałem, zgodnie z przekonaniem, że żadnej reklamy nie widziałem i reklamy zawsze pomijam przy czytaniu gazety codziennej. Na co jeszcze milsza ankieterka, ale inna,  powiedziała  A to się zaraz przekonamy i pokazała mi loga kilkunastu firm i różnych haseł reklamowych. Wszystko doskonale znałem i opisałem i wszystkie widać były zamieszczone akurat w aktualnym wydaniu porannej gazety.

Wyniki tych badań potwierdziły jedynie, że jestem roztrzepanym wzrokowcem, nie słuchowcem, bardzo wrażliwym na miłe ankieterki, i nieczułym na rozmaite "wyrzuć śmieci" - jakbym tego i przedtem nie wiedział.

No, ale ja nie o tym. Otóż nigdy nie zostałem osobiście zapytany o różne preferencje światopoglądowe i polityczne, co najwyżej dostawałem pocztą uporczywe ankiety "czy czujesz się bezpiecznie w najbliższej okolicy" i "jak oceniasz dbałość gminy o zieleń". Ponieważ mieszkałem wówczas na skraju lasu, ale z dzikich zwierząt to tylko zające, wiewiórki i raz do roku para okolicznych saren to zaniedbyawałem, mimo ponagleń i przypominań odpowiadać, że nawet w obecności saren czuję się bezpieczny i, tak, uważam, że las jest odpowiednio zadbany.

No, znowu nie o tym. Otóż odczułem przed chwilą jakby żal, że nigdy nikt nie zapytał mnie co sądzę o najważniejszych problemach społecznych, a być może mój głos przeażyłby jakąś decyzję nieznanego mi bliżej decydenta w tę lub tamtę stronę. Natychmiast postanowiłem tę stratę naprawić i podzielić się z czytelnikami mojego bloga moimi najgłębszymi przekonaniami.Szukałem jakiejś poręcznej ściągi w publkacjach CBOS, ale poza pytaniem, czy darzę zaufaniem rząd pemier Kopacz nie znalazłem nic przydatnego. A, rządu premier Kopacz nie darzę, ani nie odmawiamu mu mojego zaufania. Muszę więc posłużyć się mało profesjonalną ankietą skonstruowaną własnoręcznie ad hoc.

 

Na jaką partię zagłosujesz w najbliższych wyborach? Na żadną, nie biorę udziału w Polsce
Czy jesteś za utrzymaniem państwa opiekuńczego w dotychczasowym kształcie? Jestem za wzrostem niektórych świadczeń (fundusz alimentacyjny, zasiłki na dzieci) i zmniejszeniem innych (wspólne opodatkowanie). W perspektywie czasowej za wzmocnieniem
Czy jesteś za podatkiem liniowym/progresywnym? W zasadzie za progresywnym, ale nie płacę podatków w Polsce, więc raczej się nie wtrącam (płacę progresywnie)
Czy jesteś za prywatyzacją państwowych przedsiębiorstw? Jestem za szeroką prywatyzacją, w tym tzw przedsiębiorstw strategicznych. Sprzedawać z zyskiem, po koniecznych reformach
Czy jesteś za prywatyzacją szpitali i innych instytucji służby zdrowia? Jestem za systemem mieszanym.
Jaki powinien być system finansowania służby zdrowia? W przeważającej mierze finansowanie powinno być publiczne, z wyjątkiem np chirurgii upiększającej (nie korekcyjnej)
Czy powinno się wprowadzić częściową odpłatność za usługi służby zdrowia? Należy wprowadzić niewielką opłatę (20 zł) za wizyty w przychodniach i za pobyt w szpitalu
Czy szkoły prywatne powinny być finansowane ze środków publicznych? W takim samym zakresie jak szkoły nieprywatne
Prywatny czy państwowy system emerytalny? Państwowy, finansowany ze składek. Stabilny, niezmieniany przy okazji zmiany rządu, obejmujący wszystkich podatników jednakowo, stopniowa likwidacja niefinansowanych ze składek przywilejów branżowych
Co z tzw umowami śieciowymi? Wszystkie dochody z pracy powinny byc opodatkowane i uzusowione w jednakowym stopniu. Żadnych przywilejów i furtek w postaci nieopodatkowanych dochodów niektórych kategorii zawodowych
Jaki masz pogląd na zachowanie lub zniesienie celibatu? A co mnie to? Proszę zapytać Betay Szydło.
In vitro? Dozwolone, włącznie z selekcją zarodków. Dla par i kobiet samotnych.
Związki partnerskie? Unormowane prawnie.
Małżeństwa neutralne? Dozwolone na tych samych zasadach
Aborcja? Dozwolona na życzenie do 18 tygodnia
Środki antykoncepcyjne Ogólnodostępne, w tym dla osób od 16 roku życia bez zgody rodziców
Adopcja przez pary jednopłciowe? Dozwolona w perspektywie czasowej
Polityczna rola Kościoła Katolickiego? Większa odwaga i stanowczość władz świeckich i parlamentu na naciski ze strony Episkopatu. Przestrzeganie konkordatu przez obie strony.

Zbieranie psich kup przez właścicieli?

Przymusowe. Nieprzestrzeganie karane na miejscu 8-godzinną pracą społeczną

Zamykanie wyjących psów w mieszkaniach przez 10 godzin? Brak mi słów

O,  może z tym programem założę partię polityczną? Albo podrzucić jakiemuś politykowi w potrzebie? Hej, Kukiz, zgłoś się do mnie, to pogadamy.

Patriotyzm jest ostatnim schronieniem szubrawców. Samuel Johnson    

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo