Leningrad lato 1974
Leningrad lato 1974
Starosta Melsztyński Starosta Melsztyński
341
BLOG

They don't make movies like these anymore

Starosta Melsztyński Starosta Melsztyński Historia Obserwuj temat Obserwuj notkę 4

Dziś nie robi się takich filmów, nie gra takiej muzyki, nie ma takich długonogich dziewczyn jak wtedy.

Mam fazę na lata 60-te. Właśnie zebrałem się w sobie i zabrałem za porządkowanie papierów z lat młodości. A że moja młodość, wstyd sie przyznać przypadła na lata 60-te, więc przeglądając zdjęcia i list z tamtych lat przeniosłem się wyimaginowanym wehikułem czasu w odległą przeszłość lat 1967-1978, które dla mnie stanowiły słupy graniczne młodosći i beztroskiej wolności. 

Bosz, jakie wtedy filmy robiono, mógłbym wyliczać bez końca, na szczęście są listy zestawione przez imdb, więc nie będę was nudził własnymi składankami:

Lata 60-te

Lata 70-te

Po namyśle gotów jestem nawet zaakceptować Grease, którego nie lubiłem wówczas.

A aktorzy: Gene Hackman (Strach na wróble, Rozmowa), Dustin Hoffman , Al Pacino (Serpico, Panika w Parku Igieł) czy jak poniżej Jon Voight, młodemu pokoleniu znany jedynie jako podstarzały ojciec Angeliny Jolie i z ról takich jak wiekopomny film Anakonda, poniżej jako młody kowboj wyruszający Greyhoundem na podbój Ameryki. Jeśli macie dobry nastrój i nic was nie dołuje wypożyczcie kasetę w najbliższym punkcie video - polecam. Polecam właściwie wszystko z załączonych powyżej list.

A muzyka? Przecież wszystko wtedy właśnie się zaczęło. Pamiętam pierwszą notkę gazetową, bodaj w Życiu Warszawy o czwórce długowłosych muzyków z Liverpool zdobywających właśnie popularność w Anglii, a później gwizdy i trzaski Top Twenty z Radio Luxembourg. Ależ był wysyp, Rolling Stones, Kinks, Yardbirds, Animals, Doors, Jimi Hendrix, Bob Dylan.

Bosz, jaki byłem młody (zdjęcie do wglądu), bosz, jakie były wtedy śliczne dziewczyny (właśnie spotkałem niektóre z nich).

Nim spakuję pudła i nakryję pokrywką jeszcze raz obejrzę zdjęcia i poczytam listy z tamtych lat. I kilka z nich, z perspektywy czasu, bardzo gorzkich. Gdybym wtedy zrozumiał.

Poniżej moja ulubiona playlista wszechczasów:

Cream

Eurythmics

Johan Mayall & Bluesbreakers

Abba

The Yardbirds

James Brown

Pink Floyd

Procol Harum

Billie Holiday
np Quintessential
Wrzuć se na youtube God Bless the Child

Blood Sweat & Tears
Wrzuć se na youtube God Bless the Child i porównaj

Frankie Laine

Janis Joplin
Summertime
a w takim razie oczywiscie
George Gershwin Pogryź ten bez

ELO

Rolling Stones
Beggars Banquet
Let it bleed
Sticky fingers
Exile on main street

Beatles
Rubber soul
Revolver
Abbey Road

Doors
Pierwsza
Strange days
Waiting for the sun

Bob Dylan
Bringing it all back home
Highway 61 revisited

David Bowie

Steely Dan
Gaucho

Sex Pistols
Never mind the bollocks

The Clash
Give´em enough rope

AC/DC
Dirty deeds done dirt cheap
Highway to hell
Back in black

Radetzky-Marsch : Preußische und österreichische Märsche
Karajan, Herbert von
Hamburg
Polydor
1997. 1 CD
429 074 2

Best of Chet Baker sings

Delta Blues i Chicago Blues czyli
Muddy Waters, John Lee Hooker, BB King i co tam John Lomax wygrzebał w junk places

Lalo Guerrero

Dire Straits

Leonard Cohen

 

Zobacz galerię zdjęć:

Pudła i papiery
Pudła i papiery

Patriotyzm jest ostatnim schronieniem szubrawców. Samuel Johnson    

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura